HIBURAN : ERRA BISNES HAMPER RAYA

by 3:14 PM 0 comments
ERRA FAZIRA terpaksa menolak tempahan membuat hamper kerana sibuk dengan penggambaran program bual bicara Primadona.

Erra bisnes hamper raya
Sudah menjadi kelaziman buat aktres, penyanyi dan pengacara jelita, Erra Fazira untuk menjalankan perniagaan hamper raya setiap kali bulan Ramadan selain merehatkan diri daripada segala aktiviti seni.
Bagaimanapun, tahun ini agak berbeza buatnya, apabila jadual kerjanya terlalu padat sehingga memaksanya mengurangkan jumlah tempahan hamper kerana bimbang tidak dapat memenuhi permintaan semua pelanggannya.
"Tahun ini sangat berbeza. Selalunya bila tiba bulan Ramadan, saya akan berehat panjang dan fokus kepada perniagaan hamper raya. Namun, tahun ini saya ada beberapa hutang dengan produksi Erma Fatima selain sibuk di set penggambaran program Primadona, jadi sepanjang Ramadan saya akan bekerja.
"Niat di hati memanglah nak berehat dan memberi tumpuan pada ibadah puasa, tetapi kerja tetap didahulukan kerana sudah berjanji.
"Tahun ini, saya berasa sedikit sedih kerana perlu berbuka puasa pada hari pertama di set penggambaran Primadona, sedangkan saya selalunya berbuka puasa pada hari pertama dengan keluarga," kata Erra.
Menyentuh tentang makanan, kata Erra atau nama sebenarnya Fazira Wan Chek, 39, makanan wajib untuknya sepanjang bulan Ramadan adalah martabak yang akan dibelinya di bazar Ramadan.
"Saya suka martabak, selalunya saya beli sahaja di bazar Ramadan. Biasanya saya minta orang belikan, jika saya sendiri yang ke bazar Ramadan bukan sahaja martabak yang saya beli, tetapi tangan akan penuh dengan plastik makanan. Saya jenis rambang mata dan mudah tergoda dengan bau-bau makanan yang enak.
"Biasanya waktu berbuka saya lebih suka makan kuih sahaja. Selepas solat Maghrib baru saya akan makan nasi. Puasa bukan bererti kita boleh makan apa sahaja, tetapi harus kekal mengamalkan pengambilan makanan yang sihat," akuinya yang menjaga rapi soal pemakanan.
Bercakap tentang Ramadan bersama anaknya Engku Aleesya yang kini berusia empat tahun, jelas Erra, anak perempuan tunggalnya itu terlalu muda untuk menjalani ibadah puasa, bagaimanapun sebagai ibu, Erra tetap menerangkan ibadah tersebut kepada anaknya.
"Aleesya kecil lagi untuk berpuasa, tetapi saya selalu cerita kepadanya, apa itu puasa dan kenapa kita wajib berpuasa. Mungkin bila dia masuk enam tahun, dia sudah boleh belajar puasa separuh hari. Saya tidak akan memaksanya, kena juga lihat kemampuan anak itu sendiri, lebih baik kita ajar secara perlahan-lahan supaya dia rasa seronok untuk berpuasa," katanya.

Kaki Pesbuk

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

0 comments:

Post a Comment