HIBURAN : PUASA BAGI RAJA AZURA

by 3:11 PM 0 comments


Raja Azura bangun pukul 3 pagi
Penyampai radio Sinar FM dan juga pengacara popular Raja Azura atau nama sebenarnya Raja Azura Tengku Ahmad Tajudin, 41, sama seperti Erra dan Che Ta, namun dia bertambah sibuk apabila terpaksa bangun seawal pukul 3 pagi pada bulan Ramadan untuk memasak dan mengejutkan tiga orang anaknya bersahur.
"Rutin harian saya bertambah padat, saya akan bangun pukul 3 pagi untuk memasak kemudian mengejutkan mereka bersahur sebelum menyiapkan mereka untuk ke sekolah dan saya juga harus berada di konti pada pukul 5.30 pagi kerana akan ke udara pada pukul 6 pagi.
"Selepas di konti, saya akan berkejar pula ke set penggambaran Primadona. Saya memang sangat sibuk, tidak sempat mengambil sebarang tawaran lakonan untuk raya. Fikir balik memang penat, tetapi sudah tanggungjawab seorang ibu, anak-anak harus diutamakan, penat saya boleh ditolak ke tepi," katanya.
Tambah Raja Azura atau mesra disapa Kak Engku, anak-anaknya sukakan menu yang ringkas ketika bersahur tetapi juadah berbuka mereka wajib mendapatkan martabak hasil tangan Kak Engku sendiri.
"Saya beruntung kerana kerja pada pagi hari, jika tiada penggambaran Primadona saya sudah boleh berada di rumah dengan anak-anak pada waktu tengah hari. Setiap kali Ramadan menu wajib adalah martabak, bukan yang dibeli di bazar Ramadan, tetapi mereka mahu yang saya masak sendiri," ujarnya.
Meskipun sudah berpisah dengan suaminya, Adzmin Tan Sri Osman pada Oktober 2010, ibu kepada Megat Muhammad Raziq, 11, Megat Luqman Hakim, 10, serta Puteri Mia Maizurah, 7, mereka masih mempunyai hubungan yang baik dengan bekas suaminya itu.
"Kami masih berbaik seperti biasa demi anak-anak. Tiada apa yang perlu digaduhkan, bekas suami tetap bapa kepada anak-anak saya. Minggu lalu, kami telah keluar membeli-belah persiapan raya anak-anak bersama.
"Saya suka beli baju raya anak-anak awal kerana harga masih murah dan tidak perlu bersesak dengan orang ramai. Itu adalah rutin yang tetap kami teruskan meskipun kami telah berpisah. Anak-anak juga akan beraya di kampung halaman bapa mereka terlebih dahulu di Alor Setar, Kedah sebelum ke kampung saya," balasnya.

Kaki Pesbuk

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

0 comments:

Post a Comment