HIBURAN : ROZITA CHE WAN TERKILAN DI BULAN RAMADAN KALI INI

by 3:16 PM 0 comments
Rozita Che Wan terkilan tidakmenunaikan umrah pada bulan Ramadan ini
Rozita wajib bersahur
Kekasih kepada pelakon Zain Saidin, aktres Rozita Che Wan, 40, pada mulanya berniat untuk menjalani ibadah puasa dengan menunaikan umrah di Mekah seperti tahun-tahun sebelum ini.
Bagaimanapun, disebabkan undang-undang baharu kerajaan Arab Saudi yang mewajibkan jemaah wanita membawa mahram bermula tahun ini, Rozita atau mesra disapa Che Ta membatalkan hasratnya itu.
"Ramadan untuk saya tahun ini sama sahaja, cuma ralat juga tidak dapat ke Mekah untuk tunai umrah. Kalau boleh saya ingin beraya di sana, tetapi disebabkan undang-undang baharu yang memerlukan mahram tidak jadilah saya pergi. Siapa yang mahu teman saya ke Mekah, semua adik-beradik pun sibuk dengan hal masing-masing," katanya.
Selain itu, Che Ta juga sibuk di set penggambaran Primadona dan juga bisnes tudungnya di butik Padusi.
Terangnya, bulan Ramadan bukanlah bulan bercuti untuknya kerana dia sedar sebagai ibu tunggal kepada dua anak lelaki, dia harus berusaha untuk mencari pendapatan tambahan bagi menyambut raya.
"Kalau saya tidak kerja, siapa pula yang nak beri saya duit. Mahu tidak mahu, saya kena juga bekerja, tetapi saya tidak lupa pada ibadah puasa. Sama sahaja seperti orang lain yang tetap pergi bekerja dan juga berpuasa. Mungkin pada sesetengah artis, bulan Ramadan merupakan bulan rehat untuk mereka, tetapi tidak untuk saya.
"Jika saya tidak sibuk dengan penggambaran, saya akan sibuk di butik Padusi yang menjual tudung.
"Tambahan dekat hari raya, butik akan bertambah sibuk kerana jumlah jualan akan meningkat lebih daripada biasa, saya harus turun padang untuk membantu kakitangan. Seronok sebenarnya berniaga, saya bersyukur kerana perniagaan tudung berjalan dengan baik," ujarnya yang berkongsi perniagaan itu bersama adik-beradiknya yang lain.
Bercerita tentang dua anak lelakinya, Ammar Effendy, 17, dan Aniq Ezzra, 15, Che Ta memberitahu rutinnya pada bulan Ramadan bertambah apabila sudah menjadi tanggungjawabnya mengejutkan dua anak bujangnya itu bangun sahur.
"Sibuk macam mana pun, saya tetap wajib bangun sahur begitu juga dengan anak-anak. Kalau tidak sahur, esoknya saya rasa tidak bermaya (ketawa). Tahun ini, sepanjang Ramadan, ibu tinggal di rumah saya, jadi setiap kali sahur, kami pasti akan masak lauk yang baharu.
"Anak-anak saya tidak cerewet, apa yang saya masak mereka makan. Cuma saya sedih, biasanya setiap kali berbuka, kami sekeluarga akan berkumpul, seperti tahun ini adik-beradik semua merancang untuk berbuka secara giliran di rumah saya kerana ibu kami ada di sini.
"Kami sudah merancang untuk memasak bersama kerana banyak resipi masakan yang ingin saya cuba, tetapi saya pula yang sibuk," ujarnya yang mendapat tempat ketiga dalam program MasterChef Selebriti Malaysia 2.
Bagaimanapun, Che Ta memberitahu, dia tetap akan mencari hari yang terluang menghabiskan masa bersama keluarga dan akan mula bercuti awal untuk pulang ke kampung halamannya di Alor Setar, Kedah bagi menyambut hari raya.

Kaki Pesbuk

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

0 comments:

Post a Comment