DIARI : MEMBINA U.S BATTLESHIP BB-63 MISSOURI CIRCA 1991 (EPISOD 2)

by 12:11 PM 0 comments
4 NOVEMBER 2013 (ISNIN) 

HARI PERTAMA

Perkara pertama yang kena buat ialah bawa pergi office. (huhu korang jangan gtau bos saya pulak yang saya pasang kat office) Hahah mana tidaknya.. komponennya secomel-comel benda. Ada tu sekecik 0.2 cm je.. korang rasa kalau saya buat kat rumah siap ke tidakkkk?? Dengan anak kecik nye lagi, harus anak saya telan hidup-hidup kan.. ohh tidakk!!!

So lepas dh bawa opis, perkara kedua ialah kemas meja sebab box ni sedepa kot... terpaksa file-file unit saya ni kena tukar tempat lain untuk sementara waktu. So saya letak kat kabinet comel lagi satu... haa.. ini lah hasilnya.. siap tampal poster dia lagi.. kelaassss uolsss..



Ha dah siapkan tempat barulah lapang dada.. lapang otak nak start kan... tapi apa pun buat kerja hakiki dulu (kerja opis).. ada masa lapang.. lunch hour baru la boleh buuat ye dakkk.. eheheeh...

So.. masa dah lapang sikit.. dengan lafaz Basmallah baru buka box.. hohohoo biasala nak start buat benda yang take time ni.. kena amek roh dulu kan.. baru la hasil menjadi dari cincai buncai... ditambah pulak dengan cabaran cik asben kan... meh kte buka box dulu...


Ha uols... terkezut ke hidakkk??? tengok tu.. ada banyak part dari A sampai la M... dari komponen sedepa sampai la sekecikkk biji selasih.. asieyhh.. sedap pulak sirap selasih kan.. hahaha...

Hahaa habis tu tak kan nak buka tengok je?? tak reti-reti nak start buat...? hahaha  harus ku gigihkan diri nak buat benda alah.. feninnn wooo... perkara kena buat adalah tank... wohohooo.... cer tengok acaner nak buat.. tengok pic ni...



Hohohohoo... buka je buku Instruction ni.. saya dah fenin... lama gila dok belek2 nak fahamkan.. maklumlahh saya ni otak kanan.. Otak kiri guna bila perlu je... huhuhu masa ni rasa menyesal pun ada dok sahut cabaran cik asben... tapi lepas telek punya telek... kite start la buat Tank dulu... nak buat tank je pon.... tapi komponen nak kena pasang berbelas... ahhaha korang rasa jadi ke hidokkkk?



Ha... dah siap!!! berjaya uolssss. Bangga gila dengan diri sendiri.. ahah tak kira.. nak bangga jugakk sebab ni first time buat hokeyy.... Lepas dh siap pasang kena cat la pulak.. so bab ni memang saya excited ok.. keje otak kanan.. laju la kann...


Mula-mula saya colourkan yg hitam tu menggunakan Acrylic Paint X-1 (hitam).. Lepas tu saya colourkan muncung dia plak dengan Acrylic Paint X-12 (gold)... saje gedik-gedik nak nampak macam warna tembaga la konon... ihiihiii actual colour tak ingat pulak warna apa... 

Dah siap colour.. kite colour body atas tank pulak... colour Navy Blue.. Inilah hasilnya...



So first day, saya buat ni je la dulu... uhuhu leceh woo... satu benda nak buat amek masa... nak kena pasang.. nak kena gam... kena kikir bagi rata.. nak cat.. nak tunggu kering la... so sebab tahap rajin hari ni sampai sini je.. sampai sini je la saya buat.. continue esok pulak.. bye...

Kaki Pesbuk

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

0 comments:

Post a Comment