BERITA : PM JUMPA KAKITANGAN AWAM, ISU SBPA HARI INI

by 10:25 AM 0 comments
Datuk Seri Najib Tun Razak akan turun padang berdepan dengan hampir 10,000 penjawat awam di Pusat Konvesyen Antarabangsa Putrajaya berhubung skim Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) pada 9.30 pagi ini. 

Ini adalah ekoran mesyuarat terdahulu sebanyak 8 kali diantara Cuepacs dan barisan kepimpinan negara yang sangat tegang ekoran mesyuarat tertutup diantara Cuepacs dan JPA pada 27 Disember lalu menunjukkan Cupeacs hanya  bersetuju 30% dengan rombakan tersebut dan 70% tidak bersetuju. Justeru, beberapa semakan perlu dilakukan sebelum SBPA dilaksanakan.

Antara isu yang dibangkitkan adalah 5 bantahan utama yang dikeluarkan sediri oleh Pengerusi Cuepacs berdasarkan memorandum yang diberi oleh persatuan-persatuan induk.

Namun 5 bantahan utama tidak disebutkan secara terbuka. (ni pun sebab Fara tengok TV3 malam tadi). Tapi yang pastinya kenaikan gaji mengikut Premier menunjukkan jurang yang sangat jauh dan pastinya membangkitkan kemarahan golongan bawahan yakni golongan pelaksana. 

Turut hadir bertemu penjawat awam pagi ini ialah Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Mohd. Sidek Hassan,  Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam, Tan Sri Abu Bakar Abdullah 

Aku yang penat membina Ayat, 
Fara  Rauf

Kaki Pesbuk

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

0 comments:

Post a Comment